שלבים בניהול פרויקט

פגישה ראשונה 

אפיון - 
זהו שלב שמאוד תלוי בגודל וסוג האתר אך זהו השלב הבסיסי החשוב עליו נשענת בניית האתר. כאשר מאפיינים אתרים גדולים האפיון הוא נושא בפני עצמו,יש יותר מידי משתנים ולכן מבצעים אפיון מלא ומעמיק עד לפרטים הקטנים, במיוחד באתרים מותאמים עם מערכות ייעודיות לאותו אתר. באתרי תדמית למשל הדברים דיי ברורים וזה לא משנה כל כך במה עוסק אותו בית עסק.

ראו דוגמה לאתר שעבר אפיון ובעיקר למערכת מפה ייחודית התואמת את פעילות ה PRINT שיש ללקוח - http://www.mapalesham.co.il/
לאחר שלב האפיון בו ערכנו היכרות מעמיקה עם בית העסק, בחנו את קהל היעד וכיצד הוא מתנהג, הגדרנו מטרות ברורות שנצפה להם מהאתר, אפשר סוף סוף להגדיר את תחילת פרויקט. 

האנשים מאחורי הקלעים...

SEO
לא משנה מה גודל הפרויקט צריך לבחור בעלי מקצוע שיחברו יחד לפרויקט הספציפי שלכם. מי מקדם את האתר? תובנות ראשוניות למקדם SEO מקצועי יבטיחו חיים קלים יותר בצד הזה, מי שנמדד על תוצאות מיקום האתר חייב לתת את הטון מבחינתו כבר בימי התכנון, הנחיות לעיצוב ולתכנות ימנעו טעויות ראשוניות של מעצבים, למשל - עומס תמונות בעמוד הבית, יוצר משקל רב על העמוד וזה ישבש את זמן טעינת העמוד ולכך יש השפעה ישריה על קידום האתר במנועי החיפוש. 

עיצוב
למי יהיה הכבוד?
העיצוב הוא שלב מאוד מאוד חשוב בכל פרויקט, מעבר לכך שכימיה וכאלו יעזרו לעבודה כיפית ואם הוא תותח/ית מספיק אז העיקר שיהיה מוצר שיעלה על הדרישות וברמות הכי הכי. עיצוב אינו רק בחירת גוונים לאתר, עיצוב קובע היכן יהיו אזורים שונים באתר, והופ... אנחנו חוזרים להתחלה לנושא האפיון, שם עומדים על אזורים באתר בהם יישב כל פרט. כאשר מדובר בפרויקט גדול וייחודי, מערבים גורם מומחה נוסף שנקרא:  UI -  User Interface    ו- UX User Experience    אותו מומחה יקבל את האפיון ויתחיל לחקור את האינטרנט ביחס לקהל היעד וינחה את העיצוב במה שמוגדר "מוקאפ"  (שרטוט ) היכן אזורי תוכן שונים יהיו באתר בהתאם לחקר שוק שנעשה סביב אותו קהל יעד. לאחר מכן העיצוב ידאג לצבוע, לקשט, אופי הכפתורים ובקיצור ידאג לשפה הגרפית, אין ספק שזאת הדרך הנכונה ביותר לעיצוב אתר, יחד עם זאת באתרי תדמית ניתן להסתפק במעצב מנוסה.

אחרי שקבלנו את כל קבצי האתר כתמונה (עיצוב של כלל האתר) יש לוודא כי כל תרשים הזרימה סגור ומכל מקום אנו יודעים היכן ומה מיועד לגולש המיוחל. לאחר אישור סופי של  הלקוח יחד עם יתר בעלי המקצוע המעורבים בפרויקט, עוברים סוף סוף לחלק הכיף...  ה ת כ נ ו ת, הידד!!

תכנות 



שלב התכנות הוא השלב בו האתר והמתכנת מתעוררים לחיים... כל העיצוב קורם עור וגידים ומתחיל לזוז בהתאם לחליל של העכבר... הדבר החשוב ביותר הוא להגיע לשלב התכנות סגורים באופן מוחלט בכל פרטי האתר. העיצוב חייב להיות מדויק לאפיון, כי בסיום התכנות האתר יראה בדיוק כפי שקבלנו אותו מהעיצוב ועל כל זה מתבסס התכנות, ככל שתגיעו מוכנים בצורה מושלמת לשלב הזה כך תקדימו לקבל את האתר שלכם ללא דחיות נוספות. זמן התכנות של האתר הוא זמן מצוין להיכנס לנושא התכנים של האתר. 

כשמנהלים פרויקט בסדר הנ"ל, כאשר יש תיאום ציפיות נכון, שלב התכנות הוא החלק המהיר ביותר בכל העשייה הזאת, הוא הכי מציק, הוא מעצבן לפעמים, תמיד שובר את הראש אבל את זה אנחנו אוהבים, ולכן בשלב הזה לא צריכות להיות הפרעות והתוצאה ?! - מערכת ניהול להזנת תוכן מוקדם משציפינו 
המתכנת נכנס לזון שלו.. שבועים על אוזניות והנה לנו אתר חדש. 



ניהול התוכן 

בשלב הזה כבר יש לנו את הכל....
הכרנו אנשים מעולים, קבלנו הנחיות מאנשי מקצוע ועוד ועוד .... הגיע הרגע המיוחל לראות את הכל מקבל פנים..
התוכן, שעשה שיעורי בית בזמן התכנות או בשלבים מוקדמים יותר, צבר תיקיות על פי האפיון והעיצוב והכל מוכן לעלות לאוויר: תמונות בגדלים שהעיצוב קבע, אופי הכתבות / מאמרים שהלקוח בדק ואישר ובקיצור הרבה חפירות אינטרנט שמוכנות כעת להיטמע לתוך האתר הפרטי שלכם. קחו בחשבון שבוע של כתיבה, סידור, חיתוך תמונות והטמעת התכנים במערכת הניהול הסופר ידידותית שלנו ויש לנו קישור לאישור סופי של הלקוח .


רגע, המקלדת לא הייתה על עברית!!!!!! 
רגע מכונן שכל איש תוכן עובר על בשרו לפחות כמה פעמים ביום... וגם לזה המציאו אתר :)

והנה הגיעה השעה נגילה ונשמחה בה!!
הפרויקט הסתיים - תמיד מרגיש כמו שהילדים גדלים ועוזבים את הבית, אמנם כל הציוד עדיין בבית (אחסון הקבצים) עדיין הפרידה קשה....
תראה אותו, כבר עם אנשים חדשים, מדפדף בין עמודים, משוויץ ביופיו, שולח מיילים ומקבל פניות.... הוא כבר לא צריך אותנו כמו פעם .....
מצד שני תראי איך הוא גדל ומתפתח....ילד קסם שלנו.. אנחנו תמיד מאחורייך!! 

זהו חברים, עוברים לפרויקט הבא.. אותה הגברת בשינוי אדרת..
הצלחה לכולם!!