SEO - קידום אורגני
קידום אתר בצורה אורגנית (באמצעות תוכן) יכול להתממש אך ורק באמצעות תוכן איכותי המותאם באופן מדוייק לפרמטרים הנוקשים שמעמיד גוגל, על מנת לספק לגולשים מקסימום חווית גלישה וברמה מתקדמת ביותר. כמו שפרסום רע יכול להרוס לצמיתות את מה שבנה פרסום טוב, כך גם תוכן לא מקצועי יכול "לירות לך ברגל" ולא משנה מהי מידת ההשקעה שלך. מסתבר שיש חשיבות גדולה מאוד לכל פסיק, אות וכל מילה שנכתבת.
המטרה העיקרית של כל אתר, היא ליצור אתר בעל תוכן משמעותי שיהיה רלוונטי לגולש – גולש מרוצה ומסופק נשאר יותר זמן באתר שלך, שהות באתר = קידום גבוה בגוגל = כ ס ף !!!
עשרת הדיברות בקידום אתר – עשה / אל תעשה
1. מילות מפתח – מילות מפתח הן הלב הפועם בטקסט, הן הקשר הישיר לחיפוש של הגולש. חשוב ביותר בכל טקסט לשבץ את מילות המפתח המותאמות ביותר לחיפוש הגולשים – כלי מילות המפתח של גוגל הוא אמצעי מעולה לשם כך. בנוסף צריך לבדוק את מילת המפתח במנוע החיפוש ולראות כמה תוצאות מידע יש ביחס למחפשי המידע וע"פ הממצאים הללו להתאים את הטקסט. אל תעשה – מילות המפתח צריכות להיות ביחס מאוד מסוים שיתמזג עם הטקסט באופן נכון ונעים לקריאה – אין להעמיס את הטקסט במילות המפתח – הנזק יהיה גדול בהרבה מהתועלת!
2. טקסט מעניין וקריא – אופן הכתיבה מאוד מאוד תורם לשהותו של הגולש באתרך, טקסט קריאטיבי ומעניין, המפוסק נכון ומרווח בהתאם, יהיה נעים לקריאה ממושכת. אל תעשה – הימנע מיצירת גוש טקסט חסר חיים ועניין.
3. שגיאות כתיב – טקסט עם שגיאות כתיב זהו טקסט שלא עבר הגהה ובאופן ישיר זה מצביע על חוסר מקצועיות, לעיתים זה אף יהיה גורם מכריע בשיפוט איכות הטקסט. טקסט שעולה לאוויר חייב להיות – מושלם! אל תעשה – אל תעלה בשום מחיר טקסט לא ערוך שלא נבדק בקפידה.
4. כותרת – אחד הפרמטרים החשובים עליהם מתבסס גוגל בין היתר בסריקת האתרים – הוא הכותרת, זהו החלק הראשון בטקסט שעובר סריקה והוא צריך להיות בהתאמה מקסימלית עם שאר התוכן ומותאם גם לחיפוש הגולש. אל תעשה – לעולם אל תשים כותרת שאינה מתאימה ומכוונת לתוכן הטקסט.
5. סימני פיסוק – תנסו לקרוא טקסט אשר אינו מפוסק נכון ויקרה לכם אחד משני הדברים הבאים: או שתחנקו בזמן קריאה או שתהיו בטוחים שאתם קוראים בשפה זרה. סימני הפיסוק הם שמכניסים את המשמעות למילים, והם שיוצרים את הטון והשפה של הטקסט. אל תעשה – הימנע מעומס בסימני פיסוק ובעיקר מסימני קריאה, אשר להם השפעה ברורה על הטקסט ואופן קריאתו.
6. קישור בין אתרים – זה יפה ונחמד שיש לך אתר יפהפה עשיר בתוכן, אך התועלת שלו קטנה ביותר אם הוא לא מצטרף לרשת מסועפת של קישורים בין אתרים. יחסי גומלין כאלה תורמים לקידום של האתרים המקושרים אחד לשני, במיוחד כשהאתרים הם מתחומים קרובים. אל תעשה – קישור חייב להיות רלוונטי, קישור סתמי פשוט מוציא את החשק להמשך גלישה באתר.
7. מהירות גלישה – מה לעשות ש"סבלנות" היא התכונה הבולטת ביותר של הישראלי.. ואם אנחנו רוצים ליצור עניין אצל הגולש הישראלי, חייב לוודא שמהירות הגלישה תהיה מקסימלית ותאפשר לגולש מעבר מהיר בין עמודי האינטרנט ובאופן טבעי גם חווית גלישה מהנה יותר = שהות ממושכת באתר.
8. קישור בין דפי האתר – חשוב מאוד ליצור חיבורים בין דפי האתר באמצעות תכנים רלוונטיים כמובן. כאשר מקשרים בין עמודי האתר, תמיד יהיה לגולש מקום רלוונטי להמשיך לגלוש בו באתר, גולש אשר יתעניין בעמוד מסוים באתר ובו יהיה ניתוב לעמוד נוסף רלוונטי, ימשיך לגלוש באתר עוד ועוד. אל תעשה – קישור חייב להיות רלוונטי לקודמו, אין לעשות קישור סתמי זה יגרום לנזק גדול בהרבה מהתועלת וזה ממש מעצבן, אם גולש יופנה לעמוד שונה ממה שהובטח לו בקישור הוא מהר מאוד יעזוב את האתר.
9. תמונות – תמונות רלוונטיות ומותאמות לתוכן מאוד מעשירות את חוויות הגלישה ויוצרות קריאה נעימה ורציפה. ויזואל + תוכן מעניין יוצרים בראש של הגולש עניין רב יותר מתוכן בלבד. אל תעשה – תמונה חייבת להיות רלוונטית ואיכותית אחרת היא לא תעשה את העבודה.
10. טיזינג – היצר האנושי מטבעו נמשך לאתגרים ולפיתויים. טיזינג משמעו חלקי טקסט מובלטים, שמטרתם למשוך, לעניין ולפתות את הקורא, כדי שימשיך לקרוא את הטקסט וימשיך לשהות באתר. זה מתחיל בתיאור קצר לכל עמוד לטובת מנועי החיפוש (description) אל תעשה – אסור לגרום לפיתיון סתמי של הגולש, אשר לא יביא אותו על סיפוקו, טיזינג ללא משמעות יעצבן יותר מאשר יועיל, הגולש יחטוף עצבים יעזוב את הדף, יעדכן סטטוס בפייסבוק בנושא וישרוף אתכם בכל זירה אפשרית.. אתם לא רוצים לעצבן אותו..