איך לבנות אתר
כבעל עסק המציע מוצר או שירות, תמיד נחשוב כיצד להיות יצירתיים, תחרותיים וכיצד לבלוט מעל המתחרים שלנו, באופן הזה בדיוק רצוי שנעשה את האתר שלנו, כמובן בלי לחרוג מכללי ברזל.
מהם כללי הברזל אותם לא נבצע למרות הרצון להיות חדשני ?
1. לא לייצר מערכות מורכבות מידי לדברים בסיסיים מאוד
על אף הרצון לאתר מאובטח מאוד, כי המידע מאוד חשוב לנו, אנו לא נבצע רישום מסובך מידי כי אז פשוט לא יהיו נרשמים או כמות נרשמים מאוד נמוכה.
2. תקשיבו להצעת המתכנת, למרות שלפעמים העיצוב צריך לעשות וויתורים.
לפעמים העיצוב יוצא מגדרו והולך על משהו חדש, הרבה מאוד תמונות בעמוד הבית ואתה כלקוח בתחום הצילום למשל, מאוד אוהב את זה... והנה מגיע הורס המסיבות - המתכנת, ואומר לכם שזה לא מומלץ כי העמוד יטען במשך 5 שניות מה שיגרום ליותר מ 65% לצאת מהאתר עוד לפני שהוא עלה.....עכשיו תגידו לנו, האם העיצוב שמאוד אהבתם כלקוח משנה למישהו ?
3. קבלו החלטות מראש עם בעלי המקצוע שיעסקו באתר ותחברו אותם לשלבים הראשונים של הפרויקט.
פעמים רבות מגיעים אלינו לקוחות אחרי שהם "גמרו" לעצב את האתר שלהם, לפחות ככה זה נראה שהגורמים הפעילים בשלב הזה הם לרוב הלקוח ומעצב גרפי. וכמו בכל סיום שלב, הלקוח משלם למעצב הגרפי ואז פונים לנחמד שיעשה את כל השורות קוד שנחוצות... אממממה לפתע חסרים דיי הרבה אובייקטים ולפעמים עמודים שלמים בעיצוב, למשל: העיצוב עשה מנוע חיפוש אך לא בוצע עמוד תוצאות, בוצעה הרשמה לאתר אבל שכחו שלבים כמו סיסמה לא נכונה או חלון התחברות למי שרשום, הודעת תודה לאחר מילוי צור קשר ועד הדברים הכי ברורים כמו סל כפתור שלח או חזור. בעיות אלו חוזרות ונשנות לא כי העיצוב לא בסדר, כי זה לא תפקידו לדעת את הדברים האלו ואם בוצעה העבודה לפני אפיון האתר, אפשר בהחלט להצביע על הבעיה הראשונה ולכן...
רצוי מאוד להכניס בשבים הראשונים של הפרויקט את מי שיתכנת את האתר, מי שיקדם את האתר, אורגני או ממומן ו/או שניהם, כמובן מעצב/ת הפרויקט ובמקרים שיש יועץ עסקי אז לפחות בשלבים הראשונים שגם הוא יהיה, מה אכפת לנו שגם הוא יהיה ..?
כך כל התובנות, הארות, הערות יהיו בשלבים הראשונים, הכל יוצג ויומחש בעיצוב וכולם יודעים לקראת מה הם הולכים, בשיטת העבודה הזאת מובטח לנו פרויקט מוצלח שעומד בלוחות זמנים ועולה לאוויר כמו טווס.
4. שינויים או עדכונים באתר עושים על פי תובנות ולא "ככה אני (לקוח) אוהב..."
ישנם הרבה מאוד כלים ברשת אשר מנתחים לכם את האתר כל הזמן: כמה גולשים היו באתר, באילו עמודים ביקרו הכי הרבה ועוד, על פי תכונות אלו מבצעים חיתוך סטטיסטי ומשקפים כל פיפס באתר. אם נרצה לשנות או להוסיף משהו באתר, רצוי מאוד לעבור על אותם תכונות הנ"ל ולבצע החלטות מושכלות, אחרי כמובן תובנות על קהל היעד והגולשים באתר שלכם. למרות שבדקתם וראיתם נתונים על הכל עדיין ייתכן וישנה טעות במה שנראה לנו הגיוני - תמיד לומדים משהו חדש, ומפה בא המונח A/B TESTING שזה למעשה ייצור גרסה A וייצור גרסה B של אותו שינוי והעברת מחצית מהגולשים לכל גרסה, הגרסה עם הגלישה הנכונה ביותר באתר שלכם הוא למעשה השינוי המיוחל והמושכל. אנחנו מודים שזאת דרך ארוכה יותר אך בגישה שלנו הדרך הארוכה יותר היא הזולה, המהירה והטובה ביותר.
אם נתייחס להקמת אתר לבית העסק באותה רצינות שאנו חושבים על כל שינוי בעסק כמו שיפוץ או גיוס עובד, נקבל אתר שימושי מאוד שעוזר בהגדלת חוג הלקוחות ואף נותן להם שירות מצוין.
היתרון הכי גדול באתר האישי שלכם הוא הרצינות שלכם כלקוח בהקמה שלו, להיות מיוחד ולבלוט על המתחרים לא מחייב לעשות משהו שונה, זה כן מחייב לעשות את מה שעושים מצוין!